Saturday, March 10, 2012

berkorban cinta demi Allah..

Assalamualaikumm... lama dah x berkongsi cerita...
Alhamdulillah.. sekarang ni tengah berusaha nak berubah ke arah yang lebih baik... insyaallah
bercerita tentang berusaha nak berubah.. kita berubah ada peringkat nya... dari permulaan berubah sikit2... berubah dgn lebih baik lagi..then terus menerus.. contohnya bersolat... pada permulaan kita perlu memaksa diri untuk bersolat.. walaupun dalam tidak ikhlas kita perlu biasakan diri .. kedua.. kita perlu kusyuk dan ikhlas.. dan seterusnya.. kita buat terus menerus..

kini aku tengah berusaha untuk mendapatkan keperluan hidup... insyaallah.. berharap sangat dapat masuk ke ikmas kuching...

muzik...band garage chapter.. insyaallah.. aku masih lagi dgn hobi ini.. aku akn try bawa lagu2 yang berunsur positif dan memasukkan unsur2 dakwah... x kesahlah apa org akan kata berjuang kerana Allah.. kita berhibur sambil mengingatinya... wahai remaja2 islam yang suka berhibur jangan malu mendengar lagu berunsur dawkah... insyaallah hati kita akan lebih dekat diri dgn ALLAH...

Dalam bab hati.. sekarang alhamdulillah masih bersama... bahagia dgn nya... tapiii.. dalam x sedar adakah cinta itu diredhai ALLAH?? manusia xkan lari daripada kesilapan... dalam sedar mahupun x... sekarang aku terpaksa berkorban demi mencari keredhaan ALLAH.. berserah kepadanya... terpaksa menyekat perhubungan kami bagi mengelakkan terjadinya perkara yang mungkar... sekarang aku perlu berusaha untuk berubah untuk diri supaya dapat menjadi pemimpin yang berjaya dan insyaallah bersedia bertemu dgn nya lagi untuk menikahinya.. sekarang aku terpaksa berlajar pendamkan rasa ini dan luahkan kpd ALLAH.. "Ya ALLAH.. sesungguhnya aku menyayanginya dan aku x mahu aku dan dia akan dilemparkan ke neraka..dan aku ingin bersamanya bahagia di akhirat... dan aku berusaha untuk merubah cinta yang haram ini dan menuju ke arah cinta yang halal... jagalah hati kami.. amin" insyaallah aku akn berusaha...

diri ini... aku di beri ujian... tapi aku tetap berusaha untuk menuju ke arah kebaikkan dan mendekatkan diri dgn ALLAH... aku akan membawa teman2 di sekelilingku keluargaku..bersama kita menuju kepada keredhaan illahi.. aku sayang torang.. dunia dh hampir kiamat... jangan terlalu berhibur dan teperdaya dgn dunia... itu sahaja.. sekian..
salam ukhwah...

0 comments:

Post a Comment

Welcome

Delete this widget from your Dashboard and add your own words. This is just an example!

Ipsum

Lorem

Dolor